Ekonomi

Kazanç çağrısı: Xperi 2Ç 2024 sonuçlarını ve stratejik büyüme odağını açıkladı

Bir teknoloji şirketi olan Xperi Holding Corporation (NASDAQ: XPER), büyümeyi ve marjları genişletmeyi amaçlayan çok yıllı iş dönüşümüne odaklanarak 2024 yılının ikinci çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Bir önceki yıla kıyasla gelirde hafif bir düşüş olmasına rağmen, şirket düzeltilmiş FAVÖK’te önemli bir artış bildirdi ve bu rakam bir önceki yılın çeyreğine göre neredeyse üç katına çıktı.

Xperi’nin bağlantılı TV reklamcılığı, kabin içi eğlence ve TiVo geniş bant üzerinden video gibi stratejik girişimlerinin, 2026 yılına kadar para kazanılabilir uç noktalarda artışa ve önemli gelir artışına katkıda bulunması bekleniyor.

Anahtar Çıkarımlar

  • İkinci çeyrek geliri yaklaşık 120 milyon dolar olarak gerçekleşirken, AutoSense’in elden çıkarılmasına ilişkin düzeltmelerin ardından bu rakam bir önceki yıla göre %1 artarken, bir önceki yıla göre %2 azaldı.
  • Şirket, temel olarak elden çıkarma ve maliyet optimizasyonu nedeniyle GAAP dışı düzeltilmiş işletme giderlerinde bir önceki yıla göre %15’lik bir azalma elde etti.
  • Düzeltilmiş FAVÖK 15 milyon dolara ya da gelirin %12’sine ulaşarak hem sıralı olarak hem de bir önceki yıla göre önemli bir artış gösterdi.
  • Xperi, önemli büyüme fırsatları olarak bağlantılı TV reklamcılığı, kabin içi eğlence ve TiVo video-over-broadband’ı hedefliyor.
  • Şirket, 2025 yılı sonuna kadar 20 milyon para kazanılabilir uç noktaya sahip olmayı öngörüyor ve 2026 yılında yaklaşık 200 milyon dolar ek gelir elde etmeyi hedefliyor.

Şirket Genel Görünümü

  • Xperi, IPTV’deki büyümenin eski Pay TV’deki düşüşü dengelemesiyle Pay TV işinin sabit veya biraz daha düşük olmasını beklemektedir.
  • Tüketici elektroniği gelirlerinin 2025 yılında toparlanacağı öngörülmektedir.
  • Medya platformu işinin, reklam gelirlerindeki mevcut düşüşe rağmen büyümesi bekleniyor.

Ayıya Yönelik Önemli Noktalar

  • Tüketici elektroniği gelirleri, çok yıllı lisans yenilemeleri ve telif gelirlerindeki düşüş nedeniyle %40 azaldı.
  • Medya platformu gelirleri ise reklam gelirlerindeki düşüşün bir sonucu olarak %25 azaldı.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • Bağlantılı Araç geliri, Asyalı bir otomotiv tedarikçisiyle yapılan önemli bir programın etkisiyle %41 artış gösterdi.
  • Ödemeli TV geliri, IPTV büyümesi ve Claro, VTR ve Liberty Latin Amerika’dan gelen yenilemelerle desteklenerek %5 oranında arttı.

Bayanlar

  • Toplam 2. çeyrek geliri geçen yılın aynı çeyreğine göre %6 azaldı.

Soru ve Cevaplarda Öne Çıkanlar

  • TiVo’dan Jon Kirchner, özellikle İngiltere, Fransa, İtalya, Almanya ve İspanya’da olmak üzere 15 Avrupa ülkesinde cihazların olumlu tüketici kullanımı ve aktivasyonunun altını çizdi.
  • TiVo, AutoStage video teknolojisinin uygulanması için büyük otomobil üreticileriyle görüşmelerini sürdürüyor; bazı otomobil üreticileri hemen kablosuz güncellemeler yapmayı düşünürken, bazıları da gelecekteki entegrasyonları planlıyor.
  • TiVo, TiVo OS için bir OEM ile daha anlaştı ve yakın vadede bir veya iki Kuzey Amerika lansmanı bekliyor.
  • Xperi, yıl sonuna kadar en az bir video müşterisi daha kazanma konusunda iyimser.

Xperi, medya platformu, bağlantılı araba ve geniş bant üzerinden ödemeli TV video segmentlerindeki ayak izini genişletme konusunda ilerleme kaydederek stratejik büyüme fırsatlarına odaklanmaya devam ediyor. Şirket, yılsonu hedeflerini tutturma ve 2024 yılı için kârlılık hedeflerine ulaşma yolunda ilerliyor. Tüketici elektroniği ve medya platformu gelirlerindeki zorluklara rağmen, Xperi’nin stratejik ivmesi ve kilit büyüme alanlarındaki hedefli yatırımları, uzun vadeli büyümeyi ve hissedar değerini artırmaya hazırdır.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberkabaduz.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort